Archief voor 9 juli 2008

09
jul
08

Flaneren (2)

Bedankt allemaal voor de commentaar. Zoveel mensen, zoveel meningen. Dus ben ik in actie geschoten.

Dit is het originele beeld. Ik wou de nadruk leggen op de verhouding hoge zuilen en mensen. De horizon staat inderdaad ietjes scheef, dat viel me niet direkt op, maar de “put” in de horizon, daar kan ik niets aan verhelpen, dat is de fout van de lens. Nu ik de foto zelf kritischer bekijk, merk ik dat mijn standpunt niet precies tussen de zuilen is maar wel iets meer naar rechts. Ik heb verschillende beelden genomen tot ik mensen precies tussen de zuilen had.

Dit is de z-w versie van vorig postje. De uiteinden van de horizon liggen nu horizontaal. De “put” blijft echter. Ik heb rechts wat bijgesneden zodat er meer symmetrie is en de mensen nu in het midden van de foto lopen.

Hetzelfde beeld, maar wat lichter gemaakt. Persoonlijk vind ik dit te grijs en te weinig contrast. Meer contrast toevoegen betekent dat de lucht witter wordt en daar hou ik niet van.

Hier de vierkante uitsnede. Inderdaad een ander beeld want de oorspronkelijke visie, hoge zuilen en mensen, gaat verloren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waar de ruis vandaan komt, daar heb ik geen idee van. Ik gebruikte ISO 200.




de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
juli 2008
M D W D V Z Z
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Flickr Photos