31
Aug
10

ooiendonk

Het voormalige Leuvense houtverwerkingbedrijf  Van Vlasselaer in de Schapenstraat is een paar jaar geleden tegen de vlakte gegaan. Nu is er een nieuwe wijk herrezen met moderne en comfortabele woningen. Na een avond zwaar vergaderen fietste ik er langs en was aangenaam verrast door de lampjes die als sterretjes het pad verlichtten. Gelukkig had ik mijn fototoestel bij, helaas, geen statief.  Ik wou de straat symmetrisch in beeld nemen, maar er was geen paaltje of muurtje voorhanden om steun op te zoeken. Dus zat er niks anders op dan mijn toestel op de grond te plaatsen met een paar steentjes onder de lens.

Een mens wordt inventief als de nood hoog is!

20 Responses to “ooiendonk”


  1. augustus 31, 2010 om 10:35 pm

    Ziet er inderdaad een heel toffe wijk/straat uit.

  2. augustus 31, 2010 om 10:43 pm

    heel mooie foto
    prachtige sfeer

  3. 3 Francine Clynhens
    september 1, 2010 om 7:59 am

    Prachtig Martine, Ik passeer daar iedere dag, en ik vind dat een woonkazerne, maar de manier waarop jij de gebouwen in beeld hebt gebracht is prachtig. Jij hébt het !

  4. september 1, 2010 om 8:57 am

    wat een bijzonder beeld martine, het lijkt wel zo’n tekening van een architect:-)

    bravo:-)

  5. september 1, 2010 om 9:53 am

    Nog een geluk dat je geen statief bijhad zou ik bijna zeggen. Prachtige foto is het geworden!

  6. september 1, 2010 om 2:40 pm

    N geluk bij n ongeluk zou ik zeggen want doordat je zo inventief was heb je n superfoto ! Heel knap en sfeervol zo met die lichtjes ! Hoe mooi een gewone wijk/straat kan zijn…
    Groetje,
    AmaZony

  7. september 1, 2010 om 5:02 pm

    Amai Martine ik ben zwaar onder de indruk. Deze is echt super.

  8. september 1, 2010 om 6:04 pm

    Heel mooi in beeld genomen. Je had geen statief, paaltje of muurtje nodig om een prachtfoto te maken!
    grtjs

  9. september 2, 2010 om 9:57 pm

    Hoi, super foto!!!!
    Ik heb veel plezier gehad met het ontwerp van dit plan, heb je de kerk weggeshopt?
    Met vriendelijke groeten uit Amsterdam.

    Jeroen Gerats

  10. september 3, 2010 om 12:29 pm

    Dag Martine, mooie fotoblog, deze met de spin is wel heel mooi!

  11. september 3, 2010 om 4:58 pm

    Je blijft creatief Martine!
    Knap gedan!
    Gr.
    P-TER

  12. september 4, 2010 om 8:31 am

    super vette plaat de gele kleur doet hier ook heel goed echt super gedaan
    groetjes antony

  13. september 4, 2010 om 10:50 am

    Da’s sprookjesachtig mooi !
    En met het fototoestel op de grond te zetten is het ook een knap gezichtspunt.

  14. september 6, 2010 om 6:42 am

    Met of zonder statief ik vind je foto meer dan geslaagd. De straat heeft op die manier wel iets heel speciaal hé.

  15. september 6, 2010 om 8:59 am

    hoi Martine,

    inderdaad, normaal gezien moet er veel meer sneeuw op de Kilimanjaro liggen, zeker omdat ik daar was na het grote regenseizoen. Vorig jaar was het regenseizoen daar blijkbaar erg droog, wat een deel van het sneeuwtekort verklaart. Boosdoener is de mens: deels via de global warming die de gletsjers op de top sneller doet smelten (80% is al verdwenen) en deels via de ontbossing langs de flanken van de Kilimanjaro, waardoor minder water verdampt wat leidt tot minder neerslag en dus op grote hoogte tot minder sneeuwval. Ik had het ook veel liever met veel sneeuw gezien, maar daar kan ik nikske aan veranderen.

    groetjes

    Nick

  16. september 18, 2010 om 9:36 pm

    gelukkig dat je zo inventief/creatief was,
    heel mooi plaatje!

  17. oktober 2, 2010 om 1:15 pm

    Gave compositie, goed gedaan.
    Ik zou zelf de temperatuur wat lager zetten, is misschien ook wel een gaaf effect.

    Grtz Wilco

  18. oktober 5, 2010 om 10:03 am

    De foto is toch nog gelukt he. Mooie architectuurfoto.


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
augustus 2010
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Flickr Photos


