26
Aug
09

Leiezicht en zonnebloemen

Fiets- en wandelbox / Wandeling nr. 6 /  Tussen Leie en Schelde

Aan villa Leiezicht wachtte me een zonnige verrassing. De gevel werd aan mijn oog onttrokken door een veldje zonnebloemen.  De heldergele bloemblaadjes glinsterden in het sterke tegenlicht. Mooi!

villa leiezicht

8 Responses to “Leiezicht en zonnebloemen”


  1. augustus 26, 2009 om 11:59 am

    Wat een stralende foto. Zo behou ik toch even de stemming van mijn vakantie. Yep Martine, we zijn terug en het was zalig en prachtig. De thuiskomst iets minder… maar dat verhaal doe ik nog wel eens uit de doeken. Doch alles is opgelost.
    De Leiestreek staat nu ook op mijn agenda, en wie is daar verantwoordelijk voor, inderdaad ons Martine, want door je prachtige foto’s ben ik er toch aan verkocht. Misschien moet jij maar eens onze gids zijn?! Je hebt ook meteen je titelfoto aangepast! Knap gedaan.
    Toch blij om terug te izjn.

  2. augustus 26, 2009 om 12:58 pm

    Je beschrijft het zoals het is: echt mooi!

  3. 3 Menck
    augustus 26, 2009 om 4:24 pm

    Mooie compositie, maar een en ander ziet er hooglijk overbelicht uit, of vergis ik me?

    • augustus 26, 2009 om 5:29 pm

      Tegenlicht met sterke contrasten vraag nu eenmaal om moeilijkheden. Vaak is het dan kiezen tussen óf te donkere partijen, óf ergens wat overbelichting. Ik heb de foto wat donkerder gemaakt met de levels, zo lijkt hij me beter. Bedankt dat je me er op gewezen hebt!
      Wie zich geroepen voelt om wat tegenlichttips te geven mag zich gerust laten gaan.

  4. augustus 26, 2009 om 8:13 pm

    weelderige zonnebloemen tegenover de witte villa in een zonnige periode
    meer vakantiegevoel kan er niet zijn hé Martine

  5. 6 Menck
    augustus 26, 2009 om 10:45 pm

    Als reactie op tegenlicht durf ik al wel ’s te flitsen, ja. Veelal geeft dat best wel geslaagde resultaten. Het flitsen zelf valt op de foto’s niet te zien, maar de kleuren worden intenser en het sterke tegenlicht wordt verdoezeld.

  6. 7 pcuser1961
    augustus 27, 2009 om 1:41 am

    Dat bosje staat daar misschien voor een reden ?? Inkijk beperken misscjien ?? Maar tis een prachtige foto…

    Fijne donderdag

  7. 8 Honnepon
    september 8, 2009 om 1:23 am

    Zonnebloemen, 1 van mijn favoriete bloemen :-).
    Heb ze zelf voor het eerst in jaren niet in onze tuin, kweet wel…volgend jaar moet ik ze er echt weer tussen hebben staan!
    Ik ga deze in de gaten houden wat tegenlicht betreft, iets waar ik zelf ook wel es moeite mee heb!


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
augustus 2009
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Flickr Photos


