04
Aug
09

rupsje nooitgenoeg

Dat boek heb ik vroeger tientallen keren voorgelezen. Toen ik deze kleine spruit (2 cm lang en 2 mm dik) in een bloembak ontdekte, moest ik weer aan dat verhaal denken. Ik denk dat dit een rups van het klein koolwitje is.

rups

13 Responses to “rupsje nooitgenoeg”


  1. augustus 4, 2009 om 8:27 pm

    Wat een lieflijk beestje. Je moet al een scherp oog hebben om die op te merken, maar jij zag ze. Het verhaal ken ik niet maar ik begrijp dat dit diertje je herinneringen eraan doet opborrelen. Ik ken niks van vlinders, laat staan van rupsen.

  2. augustus 4, 2009 om 10:20 pm

    hé, zelfde kleur als het blad, dus dat rupsje zal zich daar thuisvoelen
    benieuwd welke kleur hij als vlinder zal hebben

  3. augustus 4, 2009 om 10:54 pm

    ik weet het niet martine,
    maar het is wel een knappe kop:-)

  4. augustus 5, 2009 om 8:26 am

    Is inderdaad rups van het Klein koolwitje.

    Fototechnisch mis ik scherpte op de kop van de rups en mocht er wat meer scherptediepte zijn.
    De ton sur ton maakt dan weer veel goed 😉

  5. augustus 5, 2009 om 11:17 am

    Waar rups? Ha, daar! Inderdaad een mooi camouflagevoorbeeld

  6. augustus 5, 2009 om 5:04 pm

    Prachtige camouflage! Knap beestje hé.

  7. augustus 5, 2009 om 9:30 pm

    Hey Martine,
    ben ook terug van weggeweest en terug in de weer met m’n opgekuiste camera,al moet ik soms nog wennen dat hij terug is want ik ben nog regelmatig weg zonder 🙂
    Ben regelmatig komen kijken via de pc op ’t werk maar daar kan ik geen reactie plaatsen door de netwerkbeveiliging. Ik vind het top dat je steeds een variatie van onderwerpen hebt en ze nog geslaagd zijn ook. Ik heb vandaag een ongelooflijke vitrine gezien van een viswinkeltje in Oostende maar…geen camera bij. Ach ja,we wonen er nu maar 6 km vandaan hé 🙂
    Groetjes en bedankt voor de trouwe bezoekjes.

  8. augustus 5, 2009 om 11:23 pm

    Pure camouflage is het! En jij hebt dat gezien! Knap hoor! Ik zou er zo naast kijken.

  9. 13 pcuser1961
    augustus 6, 2009 om 9:58 am

    Het is een prachtige close up foto….

    Heel fijne donderdag gewenst


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
augustus 2009
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Flickr Photos


