29
Apr
09

Romeinse weg (4)

Helshoven trekt heel wat bezoekers. Hele bussen toeristen worden er gelost om het kapelletje te bezoeken.

kapel

Vroomheid is niet direkt mijn ding, maar het invallende licht kon me toch verleiden om enkele sfeervolle beelden te schieten.

stoelen

Aan de hoeve tegenover de kapel (zie vorig postje) kocht ik wat streekprodukten. Die kon ik nuttigen in een rustige weide tussen de fruitbomen, die eveneens dienst deed als alternatieve parking. Nadien nog een siesta onder de kerselaren…

lekker

… tot deze kerel kwam vertellen dat het tijd was om op te staan.  Haspengouw, je ziet me vast en zeker terug!

haan

14 Responses to “Romeinse weg (4)”


  1. april 30, 2009 om 7:46 am

    vroomheid of niet het is een mooi plaatje Martine!!!
    en?? buikje vol nu???
    je haan staat er prachtig op !

    @Callemie: Het waren de beste aardbeien die ik ooit gegeten heb. Zo zoet en smaakvol! Ook de appelen waren stukken lekkerder dan die van in de winkel. Voortaan koop ik enkel nog Made in Belgium !

  2. april 30, 2009 om 2:14 pm

    Aardbeien met een bolleke of drie heerlijke ijscreme
    het water komt al in de mond ! ! !
    Wij hebben voor en na ons huis aardbeienkwekers
    en die worden dagelijks bezocht!
    Zo te zien ben je al aardig goed bezig met je camera!
    Zoals steeds weet je je foto’s goed te belichten.
    En zolang de haan niet kraait kunnen we smullen!
    Gr.
    P-TER

  3. 4 Wim
    april 30, 2009 om 5:34 pm

    Met zo’n lunch en een paar weesgegroetjes 😉 wordt je zeker honderd jaar 😉

  4. april 30, 2009 om 10:33 pm

    Leuke reeks, maar die haan is echt geweldig. Mooi ook dat je hem zo in een hoek hebt genomen met wat lege ruimte rechts.

  5. 6 roy
    april 30, 2009 om 11:08 pm

    Vroomheid, niets mis mee 😉
    En ja, als je de baas van het erf op bezoek krijgt, is het tijd om de biezen te pakken.

  6. april 30, 2009 om 11:51 pm

    de haan is mooi! hij lijkt pluimen van plastic te hebben. heel speciaal.

  7. mei 1, 2009 om 6:56 am

    vroomheid is nu precies ook mijn ding niet, maar ik laat me wel verleiden door zo’n vrome onderwerpen. Dikwijls heb je ook een aparte sfeer, zeker in cathedralen en zo … Ik vind je stoelenfoto en en stilleven onder de kerselaar de knapste!

  8. mei 1, 2009 om 9:12 am

    Spelen met lichtinval lijkt wel je ding te zijn.
    De foto met de kerkstoelen (of beter: kapelstoelen) is mijn favoriet.

  9. mei 2, 2009 om 9:46 am

    Een sfeer die je kan proeven door naar de beelden te kijken. Het zachte licht is prachtig!

  10. mei 3, 2009 om 9:42 am

    Mmmm, heerlijke belgische aardbeien!!! (heb er gisteren ook gegeten…).

    En die jonge fotografe – als ze het ‘oog’ heeft en zo jong al aan het oefenen slaat, belooft dat inderdaad heel wat 😉

  11. mei 3, 2009 om 12:52 pm

    Mijn ogen genieten zo van je foto’s .
    Ook van die ‘smakelijke’ foto;)

  12. mei 3, 2009 om 10:00 pm

    Je hebt de goede lokaties uitgekozen. Helshoven, Romeinse weg…Haspengouwser kan het niet.
    Interessante sfeerrijke reeks

  13. mei 4, 2009 om 6:42 pm

    De stoelen met de lichtinval zijn schitterend. En na het werk, smullen?


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
april 2009
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Flickr Photos

golden morning

Meer foto's

