28
Okt
08

een grensgeval (1)

Vandaag vertoonde ik enig grensoverschrijdend gedrag. Links ligt België, rechts Nederland. Ik sta werkelijk op de grenslijn. Velen zullen deze plek vandaag of morgen wel herkennen.

11 Responses to “een grensgeval (1)”


  1. 1 Harry de Rooij
    oktober 28, 2008 om 1:51 am

    Deze staat wel heel mooi in het warme licht.
    Ik heb eens gezocht naar het type. Er zijn er nog veel meer van.
    Ze hebben allemaal ook een nummer. Misschien kun je deze traceren via deze link.
    http://www.grensmarkeringen.be/BeNL356-369.htm

    @Harry: Bedankt voor de interessante link. De paal was vlug gevonden, vermits ik hem bijna blindelings op de kaart kan aanduiden. Het is nr 369. Blijkbaar eentje met geschiedenis!

  2. oktober 28, 2008 om 3:41 am

    Mijn eerste gok is dan aan het Zwin… het zand doet me dat vermoeden, maar ik kan er dan weer hopeloos naast zitten. Wel een prachtige foto met die lage zon, wat een fantastisch kleurenpalet geeft aan de omgeving. Te bedenken dat die paal daar al bijna 140 jaar staat… prachtig gewoon. Rechts nederland, links Belgie, dan zou de zee voor je moeten liggen… misschien de verklaring dat daar de wolken hangen. Schitterende foto alweer…
    Knuzzzzzxxxxxxxxx

  3. oktober 28, 2008 om 3:43 am

    Ja lap, nu zie ik de link in de vorige reactie, en mijn gok was juist… slaapwel!!

  4. oktober 28, 2008 om 3:46 am

    Maar dat hij er 140 jaar stond is wel heeeeeeeeeel misgokt, hahaha… amaai da paalke.

  5. oktober 28, 2008 om 1:03 pm

    Dus je hebt ons landje ook nog even met een bezoekje vereerd?
    Interessant, dat verhaal van de palen. Weer wat geleerd.

  6. oktober 28, 2008 om 8:08 pm

    Prachtige warme foto, het is alsof de wolk uit het paaltje komt.
    Het Zwin en zijn woeste natuur,
    de paaltjes hebben daar veel beleefd.
    Een interesante site van Harry.
    Alé Martine op naar nr 368 tot we aan nr 1 zijn.
    Zie je het zitten!
    Wij gaan vanuit onze luie stoel meekijken.
    Gr.
    P-TER

    @P-ter: “WE” ? Dus je gaat mee? Maar dan moet jij eerst terug kunnen stappen , want sommigen zijn niet met de auto te bereiken.

  7. oktober 28, 2008 om 9:05 pm

    En allebei de kanten even mooi. Waar is oorlog om zo’n paaltje toch goed voor?

  8. oktober 28, 2008 om 9:28 pm

    Op het eerste gezicht situeerde ik dit ‘grensgeval’ helemaal aan de andere kant van Vlaanderen. Als je gaat wandelen in het Hageven in Neerpelt (N.-Limburg), een natuurgebied dat naadloos aansluit op ‘de Plateau’s’ in het Nederlandse Noord-Brabant, dan kom je er ook een aantal tegen. Maar inderdaad, daar is het zand rond de paal door een heideveld omringd…

    (Die titel doet me overigens denken aan een foto die ik – ooit een keer – maakte toen ik onderweg was naar mijn werk, en ik op de B-NL grens stopte om een foto te maken die ik ook die titel gaf.)

  9. oktober 28, 2008 om 10:21 pm

    Heel knappe compositie, Martine, zoals ik ze graag zie : niet te heraldisch, maar mooi naast het midden, in de buurt van de gulden snede. Goed gedaan, en prachtige kleuren, alweer !

  10. oktober 30, 2008 om 8:00 am

    Prachtig licht en een mooie beelduitsnede.


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
oktober 2008
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Flickr Photos

Selsey Life Boat Station

Meer foto's

