27
Okt
08

devotie

 

4 Responses to “devotie”


  1. oktober 27, 2008 om 1:51 am

    Mooie foto’s, aan de stijl te zien is het nog een vrije jonge kerel… en het verbaast me dat jongeren nog naar de kerk gaan. Zelf ben ik volledig ongelovig en snap ook niet hoe mensen kunnen geloven, wel respecteer ik het en ergens benijd ik hen ook… want als je echt gelooft in de hemel na de dood is de dood geen schrikbeeld… ik geloof in niks, maar ik heb het daar vroeger wel moeilijk mee gehad. Angst om te sterven… en nu. Pff, geen idee eigenlijk… wat moet dat moet. Je foto doet me mijmeren op dit laat uur nog Martinneke…
    Oh ja, ben vandaag in Modave de bossen in getrokken en heb wat herfstbeelden kunnen maken, nu heb ik eens aan jou gedacht toen ik daar rondliep…
    Dikke knuzzzxxxxxx

    @ Boogie: Foto’s kunnen verschrikkelijk misleiden. Toen we twee weken geleden in Trier waren, ben ik even de kathedraal binnengewipt. Daar liepen tientallen toeristen rond en deze jonge man zat even uit te rusten en rond te kijken. Weet ik veel of hij gelovig was… Terwijl ik wat lichtspelingen zat te fotograferen vanop mijn stoel, hield ik het toestel toevallig wat lager terwijl het aan stond en ik merkte dat een laag standpunt iets interessants zou opleveren. Doordat er enkel een paar benen te zien zijn en een glimp van kerkbanken aan de linkerkant, kan de kijker er zijn eigen verhaal rond weven.

  2. oktober 27, 2008 om 12:36 pm

    Martine, je hebt gelijk: aan een dergelijk beeld kun je niet onmiddellijk conclusies verbinden, wel kun je fantaseren wat er zou kunnen zijn enz.. Mooi licht!

  3. oktober 27, 2008 om 12:49 pm

    Grijns…
    Toen ik het beeld in mijn feedreader zag verschijnen – zonder naar de titel te kijken -, zag ik me teruggekatapulteerd naar mijn studententijd…
    Werkend in een bijna lege bibliotheek, en dan een stukje papier dat op de grond viel oprapen…
    Je ziet dan dat woud van stoel- en tafelpoten en hier en daar een paar benen.

    Toen ik vervolgens naar de site kwam, moest ik even heel goed kijken, nadat ik de eerste zinnen van de eerste reactie las.


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
oktober 2008
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Flickr Photos


