18
Sep
08

Den Hoorn (4) – last but not least

Nauwelijks te geloven dat deze sierlijke trappen destijds deel uitmaakten van de brouwerij.

Warme lichteffecten zorgden voor een intieme sfeer.

Sommige hoekjes hadden een abstracte uitstraling.

12 Responses to “Den Hoorn (4) – last but not least”


  1. 1 MJ
    september 18, 2008 om 8:15 am

    een interessante en toffe reeks!

  2. september 18, 2008 om 10:43 am

    De bovenste vind ik weer heel goed gevonden. De kleuren zijn ook erg mooi. Terechte opmerking wat betreft de sierlijkheid van de inrichting. Ik vind het ook jammer dat dit verloren gaat. Eigenlijk zou het een industrieel museum moeten worden. Prachtige grote ruimten hebben ze daar dan voor in een schitterende omgeving.

  3. 3 Harry de Rooij
    september 18, 2008 om 12:45 pm

    De onderste is lekker geheimzinnig. Wat is het? Hoef ik ook niet te weten. Is zo al spannend genoeg.

    @ Harry: geen idee wat het vroeger geweest is. Maar toen ik dit hoekje zag had ik meteen een Kreta-gevoel. In de cirkel zag ik de Schijf van Phaestos en in de gekrulde buis zag ik een heilige slang.

  4. september 18, 2008 om 6:46 pm

    Drie sfeervolle prachtige foto’s!
    Gr.
    P-TER

  5. 5 kris luckermans
    september 18, 2008 om 7:04 pm

    Duim omhoog voor deze laatste foto, waarschijnlijk omdat mijn oogjes deze compo zelfs niet opmerkten.

    @ Kris: Weer eens het bewijs dat het oog van de fotograaf belangrijker is dan het fototoestel!

  6. september 18, 2008 om 9:23 pm

    Mooie reeks, hoor! Je hebt er je ogen de kost gegeven. Het is er aan te zien.

  7. september 19, 2008 om 12:08 am

    Dit was dan het summum…
    Je hebt echt wel de beste tot het laatst bewaard!
    Alle 3 zeer prarchtig krachtig!!

  8. september 19, 2008 om 10:24 am

    Deze foto’s geven je dadelijk een gevoel van; ik zou de geschiedenis wel willen kennen die hier achter zit.

  9. september 19, 2008 om 10:48 am

    Zag bij Caro al dat het daar een foto-neem-paradijs moet zijn!
    Die schijf vind ik ook héél mooi en mysterieus….
    & die trappen, inderdaad, in een brouwerij…

    De zuilenrij is mij iets te donker – alhoewel ik best hou van zo’n schaduwstuk in een foto, hier vind ik het een beetje te veel…
    Te stoffig vind ik de onderste zeker niet, ik vind het net héél mooi in beeld gebracht, dat stof…

  10. september 20, 2008 om 8:51 pm

    Kon nu pas de rest van de reeks bekijken en ik moet zeggen…petje af hoor Martine!
    Bijzonder sfeerrijk

  11. september 23, 2008 om 9:50 am

    Hallo Martine, je vroeg een “oordeel” op zich doe ik dat niet graag meer, ik geef nu liever tips. De foto’s van de brouwerij zij sfeervol en een hebben een mooie belichting. Hier of daar zou ik nog iets doordrukken of tegenhouden, maar dat is natuurlijk een persoonlijk aanvoelen en voor iedereen anders.
    Als ik toch iets moet oordelen, is het de hals van de zwaan hier boven, het wit heeft geen doortekening meer, kijk maar eens op je histogram, de rechtse kant zal tegen de muur hangen 😉
    meeuwen en zwanen zijn daar heel gevoelig aan… de enige oplossing is RAW of onderbelichten, een kunstgreepje is in photoshop er een “laagje” boven leggen.

    grt manu

  12. 12 Frederik
    september 26, 2008 om 11:32 pm

    Heel mooi licht bij die wenteltrap !!


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
september 2008
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Flickr Photos

JWL8376  Cuckoo..

Meer foto's

