12
Sep
08

oordeel

Mag ik jullie oordeel over de volgende foto’s? Zowel + als -, wat kan er eventueel beter aan. Dit is heel belangrijk voor me. Laat je dus maar gaan!

verticaal of horizontaal?

Niet te stoffig?

9 Responses to “oordeel”


  1. 1 Nadia
    september 12, 2008 om 6:13 pm

    Als je’t mij vraagt…de bovenste!
    En dat stof stoort niet…het hoort er gewoon bij 🙂
    Je hebt prachtige foto’s Martine, chapeau!

  2. september 12, 2008 om 8:11 pm

    Ik heb de eer de spits af te bijten dus daar gaat ie dan maar. Ik vind de vertikale mooier. Het accentueert de verticale lijnen van de pilaren. Verder is de schaduw in de rechteronderhoek natuurlijk erg sterk. Ik zit te denken wat daaraan te doen. In photoshop heb je de functie schaduw en hoge lichten. Daarmee trek je soms nog informatie uit de schaduwpartijen. In raw (maar dat heb jij niet denk ik) heb ik de functie recover ontdekt en die haalt ook wel dingen terug heb ik gemerkt. Als je de plek goed kent kun je ook eens op andere tijdstippen gaan kijken of de schaduw dan anders en misschien beter staat.

  3. september 12, 2008 om 9:42 pm

    Caro heeft gelijk : verticaal komt ie beter tot zijn recht. De schaduw is inderdaad nogal dominant, en neemt te veel van je foto weg. Photoshop kan daar wonderen doen, zoals Caro aangeeft, maar beter is een ander moment te zoeken (een half uur kan al veel verschil maken), of een andere opstelling, of wat belichtingscorrectie, maar ik weet niet of jouw toestel die functie heeft.

  4. september 13, 2008 om 10:59 am

    De eerste foto spreekt mij het meeste aan. Alleen is het verschil tussen licht en schaduw wel erg groot. Zoals al gezegd op een ander tijdstip, wanneer de zon een andere stand heeft, kan veel verschil maken.

  5. september 13, 2008 om 1:13 pm

    Verticaal ondersteunt de foto nog beter het beeld , met veel fantasie zou je kunnen stellen dat dit het beeld nog verlengd…
    misschien kan je toch wat doen aan de donkere vlek
    ik stuur je per e-mail jou foto met nabewerking door, zeg maar wat je ervan vind…,
    tenminste als je e-mail ergens kan terugvinden…?
    Groeten

    Lamp
    http://lampfotografie.blogspot.com/

  6. september 14, 2008 om 11:29 am

    Verticaal is inderdaad beter van de bovenste twee omdat jouw subject(arcs) ook verticaal moet staan. De deerde is ook een heel mooie foto en stof brengt een special effect!

  7. september 14, 2008 om 2:35 pm

    De verticale foto krijgt terecht de voorkeur. De schaduwen vormen a.h.w. een evenwichtige uitsnede in het beeld, maar bevatten verder weining informatie. Of daar door beeldbewerking nog iets zinnings kan mee gedaan worden valt te bezien. Rechtsonder is de schaduw wel heel groot. Naar mijn mening zijn de zwartpartijen globaal te overheersend.

  8. september 15, 2008 om 3:28 pm

    Het gaat hier duidelijk over de twee bovenste,
    ik ga weer het tegenovergestelde zeggen als de andere.
    De bovenste is prachtig met de lijnen, maar er ontbreekt iets.
    In de tweede foto, zie ik dit niet. Die heeft meer mystiek.
    Mischien iets meer oplichten en wat bijscherpen of het mistig maken.
    Je kan er eigenlijk veel mee doen met deze foto, laat je creativiteit
    maar los.
    Het zijn alle drie pareltjes.
    Gr.
    P-TER

  9. september 25, 2008 om 10:09 am

    speel eens wat met curves en niveaus, waardoor inderdaad je schaduwen, die nu rechts zeer zwaar zijn wat meer tot hun recht komen.
    overigens: mooi sfeerfoto’s 😉


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
september 2008
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Flickr Photos

JWL8376  Cuckoo..

Meer foto's

