07
Aug
08

krabspinnetje

De laatse tijd kom ik regelmatig krabspinnetjes tegen. Niet enkel op blogs, maar ook in de natuur. Om ze gemakkelijker te fotograferen,  pluk ik de bloem waar ze op zitten en leg ze op tafel. Het achterlichaam van dit exemplaar is amper een have cm groot. De pootjes niet dikker dan een draad en toch staan er nog haartjes op. Dit kon ik uiteraard pas zien nadat de foto genomen was.

meer kabspinnetjes:

http://m-art.skynetblogs.be/post/6136940/rover-en-prooi-2#comments

http://fotogeniekbelgie.wordpress.com/2008/08/03/het-fascinerende-krabspinnetje/

http://fotogeniekbelgie.wordpress.com/2008/06/24/macro-een-verborgen-wereld-gaat-voor-je-open/

http://annemie1.skynetblogs.be/post/5886723/macro#comments

http://annemie1.skynetblogs.be/post/5886722/nbsp#comments

7 Responses to “krabspinnetje”


  1. augustus 7, 2008 om 5:18 pm

    Hey, heel mooi fotografie!!! Heel mooi gedaan!!
    Groetjes.

  2. augustus 7, 2008 om 7:04 pm

    Hey Martine

    Allereerst nog is bedankt voor je lovende kritiek op mijn Frankrijk reeks. Je afsluiter hier van de Mystic reeks is alweer een parel van jewelste. Prachtige reeks vond ik het.
    Dit is andere koek, de beestjes zijn niet zo mijn ding, al is het fascinerend om te zien. Die druppeltjes zijn ook mooi en je kan elk detail wel zien… mooie foto, zelfs al is het mijn ding niet. Knap gedaan
    Dikke knuf en tot gauw, twas wa druk de afgelopen dagen, daarmee mijn stilte…
    See you

  3. augustus 8, 2008 om 9:54 am

    Ieeeee, een spin….
    Al valt deze dan weer mee ,-))).

    De afsluiter van de ‘Mystic landscape’ reeks is voor mij een pareltje!!!!
    Fantastisch…

    Mijn druppel reeks gaat nog even verder, ja het zijn allemaal druppeltjes…
    De sluitertijd zou ik even opnieuw moeten opsnorren, het is al een tijdje geleden dat ik het experiment deed…
    Misschien maak ik nog een postje over hoe het gedaan is, ik kreeg al meerdere vragen erover en het is eigenlijk héél simpel…..

    Maar nu weer tijd voor huishoudelijke dingen ;-(

  4. 4 Wim
    augustus 8, 2008 om 2:01 pm

    Bij de chefkok in de keuken kijken wordt niet altijd op prijs gesteld, maar jij verteld ons dat je de bloem plukt enz… en hoe je tot dit verbluffende resultaat komt.
    Kwade tongen beweren dat sommige fotografen rondlopen met een spuitbus insecticide.

  5. augustus 8, 2008 om 8:49 pm

    Bedankt voor de links, Martine!
    Feitelijk is fotografie toch onwaarschijnlijk fascinerend hé? Je hebt een krabspinnetje en een bloem en je kan er als fotograaf alle kanten mee op… Nu heb ik al 10-tallen foto’s genomen van die spinnetjes , maar geen enkele foto trekt in de verste verte niet op dit beeld! Een totaal ander standpunt en belichting en het spinnetje ziet er ook al heel speciaal uit met dat ‘getekend’ achterlijf.
    Ik vind het een heel geslaagd beeld, Martine. En zoals iemand het op mijn blog al zegt: je kan ze wel haten, maar als je die beestjes zo mooi op foto zet kan je niet anders dan er met een zekere zin van bewondering naar kijken. Al blijven het griezels..

    @ Koen: Gelukkig lijkt deze foto op geen enkele van jou! Het ligt niet in mijn bedoeling om iemand te gaan copiëren.

  6. augustus 9, 2008 om 12:55 pm

    Het is griezelen de laatste tijd op de blogs. Gelukkig kom ik ze niet tegen, of eigenlijk jammer natuurlijk want deze heb jij er magnifiek op gezet. Je ziet zelfs de haartjes op zijn lijfje op zijn mooi licht gekleurde lijfje.


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
augustus 2008
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Flickr Photos


