01
Aug
08

a misty morning (2)

Terwijl ik mijn aandacht fixeerde op het beeld van een bomenrij tegen de opkomende zon, ontstond in de weide achter me een hels kabaal van wilde ganzen. Ik zag ze nog net in een sierlijke bocht opstijgen.

Deze foto was klikken zonder nadenken, erop of eronder. Er was geen tijd om ook maar iets in te stellen of te kadreren. Vandaar dat het een “scheve” foto is.  Ik vond dat dit het beeld dynamischer maakt en het benadrukt ook de spontaniteit er van. Daarom heb ik hem niet recht gecropt.

5 Responses to “a misty morning (2)”


  1. augustus 1, 2008 om 1:01 am

    Wel mooie sfeerschepping en kleuren(!)
    Maar…. puntje van kritiek (mag toch ook eens…)
    Zulk een prachtig tafereel mag wel wat scherper zijn…

    @ Erik: Ja, ik weet het. Het zou inderdaad fijn geweest zijn moesten de ganzen wat scherper zijn. Ik zit echter met de beperkte mogelijkheden van een compact-digitaaltje. De vogels waren natuurlijk in beweging en het was mistig.

  2. augustus 1, 2008 om 10:46 am

    En ik weet perfect wat je toen voelde, Martine! Helemaal alleen in de natuur en goed beseffend dat bijna iedereen nog onder de lakens ligt en dit niet te zien krijgt. En sommigen zullen dit nooit te zien krijgen en nooit dit unieke gevoel ervaren…
    Ik doe het ook af en toe eens. ’s Morgens vroeg de wijde natuur intrekken (wel meestal in de herfst). Het is steeds een prachtige ervaring met soms verrassende ‘ontmoetingen’ Je kunt het wel niet altijd op de gevoelige plaat vastleggen, maar de herinnering blijft!
    Weer een prachtig opname die perfect weergeeft wat je toen ervaarde!

    @ Koen: Altijd fijn als iemand zich in de situatie kan inleven, soul-mate! Enkele vissers waren ook al op post op dat vroege uur. Het zijn inderdaad momenten die je nooit vergeet omdat de ervaring zo intens nis. En geen foto kan het licht van dat moment juist weergeven, we moeten ons tevreden stellen met een benadering er van.

  3. augustus 1, 2008 om 8:11 pm

    Hey Martine

    Prachtig gewoon alweer seg; En da vind ik een heel fijne manier om te fotograferen, zonder nadenken soms… en dan krijg je zoiets, knap hé. Scherper, belange niet, het beeld is perfect zo, zo komt het verrassingseffect sterker over… het opschrikken zit erin. Neen, ik vind hem alweer perfect… Het moet een heerlijk gevoel zijn zoiets vast te leggen, net zoals ik op Blanc Nez, wakker worden en meteen naar de camera moeten grijpen… je kan je voorstellen, zo dikwijls word je niet wakker. En das een ervaring die ik rijker ben… dan die ochtendkoelte in, wetend dat het een hete dag gaat worden. Zaaaaaaaaalig…. puur genot. En ja hoor, als ik nog zo eens een bevlieging heb, mag je zeker eens mee. Zal je dan proberen op tijd te verwittigen en niet om middernacht, hahaaha
    Dikke knuf en tot gauw.xxx

  4. augustus 2, 2008 om 10:07 am

    De onscherpte en ook het scheefstaan stoort me niet zo erg. Het gaat om de sfeer die van het totaal uitgaat en dat is heel mooi!


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
augustus 2008
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Flickr Photos

JWL8376  Cuckoo..

Meer foto's

