14
Jul
08

gele schoonheid

Kent iemand de naam van deze “schoonheid”?

De grootte van het lichaam is een kleine cm. Hier zit ze op de bloemetjes van het duizendblad.

12 Responses to “gele schoonheid”


  1. juli 14, 2008 om 11:30 pm

    hé, da’s hetzelfde spinnteje als waarvan ik enkele logs geleden een vergroting getoond heb. Je zei daarop ‘iek, dat beest heeft 4 ogen en haar op z’n poten… 🙂 ‘
    Blijkbaar bestaat die in verschillende kleurversies. Een krabspinnetje! Venijnig diertje…ik heb er inmiddels heel vee foto’s van genomen en het diertje al gevolgd in al z’n doen en laten…
    Mooi kleurig documentair en scherp beeld zet je hier neer!

    @ Koen: Dat beest van jou ziet er veel beangstiger uit dan het mijne. Met mijn Powershot A630 kon ik niet groter gaan. Ik zat er nu met de lens op 1 cm van af. Ze zat op een bloem die ik geplukt had en pas later zag ik dat er een beest tussen zat.
    Waarom zijn ze venijnig?

  2. 2 Honnepon
    juli 15, 2008 om 12:30 am

    Hele mooie macro 🙂 , ik mocht willen dat ik zulke kleinen zo mooi op de foto kreeg!

  3. juli 15, 2008 om 8:24 am

    Waarom zijn ze venijnig? Je moet ze eens gadeslaan… ze veschuilen zich meestal tussen of onder de bloemblaadjes (bij ons zien ze wit en zitten ze tussen of onder de witte bloemblaadjes van margrieten: goed gecamoufleerd dus!) en dan komt er een nietsvermoedend vliegje landen en hup…pakken maar! Enfin, de truc van vele spinnetjes natuurlijk. Het zijn toch griezels, nietwaar? Maar extreem boeiende wezens! Ik blijf ze maar volgen in mijn tuin…

    @ Koen: Zo heeft elk dier zijn trukjes. Ik dacht dat je bedoelde dat ze voor de mens gevaarlijk zijn. Zolang ik niet op bloemen ga zitten loop ik dus geen gevaar.
    Een spin die een web weeft om onschuldige insekten te vangen, tja, da’s ook niet zo pluis. Of die vleesetende planten die de beestjes lokken met zoete geuren.
    Trouwens, ik vind alle spinnen griezels, maar eentje in deze kleur had ik nog nooit gezien, vandaar dat ik mijn weerzin overwonnen heb om ze wat dichterbij te bekijken.

  4. juli 15, 2008 om 2:03 pm

    Volgens mij is het een Kameleonspin. Dat is inderdaad een krabspin, en wel één die van kleur kan veranderen. Het vaakst zie je ze in het geel of het wit.

  5. 5 latcho
    juli 15, 2008 om 3:25 pm

    Ik geloof dat het zo’n Kameleonspin is. Vanwaar zijn naam? Omdat hij blijkbaar van kleur kan veranderen!

    Meer uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_kameleonspin

    Groetjes,
    Davina

  6. juli 15, 2008 om 7:31 pm

    Ik zie ze inderdaad in alle tinten tussen wit en geel in mijn tuin, maar zo mooi geel als dit exemplaar heb ik nog niet gezien. De exemplaren die ik zie tussen de witte bloemblaadje van de margriet zijn dus spierwit. Je moet er echt naar op zoek gaan!

  7. juli 15, 2008 om 7:35 pm

    Wat een geruststeling he Martine “hij is niet gevaarlijk voor de mens”! Maar wel gevaarlijk mooi, geel op roze. Wat een contrasten en scherp met jouw zoom. Goed hoor.

  8. 8 Jef Janssens
    juli 16, 2008 om 9:13 pm

    Al die smakelijke kleurtjes, dat kan niets anders dan een suikerspin zijn 😉

    @: of misschien een zonnespin?

  9. juli 17, 2008 om 12:15 pm

    mooie foto misschien maar beurk spinnen :p:p die heb ik toch niet zo graag 🙂

  10. juli 17, 2008 om 7:01 pm

    Nou hoe het ook heet, het is een prachtige foto 🙂

  11. 11 sonja
    juli 4, 2012 om 12:09 am

    het is een appelspin


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
juli 2008
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Flickr Photos


