29
Apr
08

Provence?

Nog een bankje voor het huisje, een paar potten met gerariums en lavendel, een aftands tafeltje met een geborduurd tafelkleedje en een karafje van de plaatselijke landwijn…

Helaas, dit is Leuven…

13 Responses to “Provence?”


  1. april 29, 2008 om 7:09 pm

    Hmm ik ruik het zomersfeertje al…

  2. april 29, 2008 om 7:34 pm

    Ken je Torgny, Martine? Waarschijnlijk wel, maar indien niet moet je er eens heen gaan! Het ligt helemaal in het zuiden van het land. Puur Provencesfeer én kleuren, maar toch nog België. Echt iets voor jou! Vlamingen in ’t stad leven niet echt buiten hé? Ik versta wat je bedoelt met dit beeld. Met een beetje fantasie zou alles er veel mooier en vrolijker uit kunnen zien…De kleuren zijn wel weer mooi, toch? En alleszins een geslaagd beeld.

    @ Koen: Torgny? Ha! Zou je denken dat ik dat niet ken? Ze hebben er zelf plaatselijke wijn! Lekker!!! En die huisjes met romeinse dakpannen, helemaal Provence! Maar alle beelden die ik daar van heb zijn nog analoog. Eén nadeel aan het dorp, er raast daar alle 10 minuten een trein voorbij in het dal. Ik logeerde er op die camping à la ferme en die trein was ’s nachts een ware pest! In een hotelletje zal je daar wel niet veel last van hebben, maar ik hoorde hem van mijlen ver aankomen.

  3. 3 Jan
    april 29, 2008 om 7:37 pm

    Heel mooie contrast kleuren. We hebben toch mooie plekjes in ons Belgie, he 🙂

  4. april 29, 2008 om 7:56 pm

    Zot van deze kleurtjes wil ik er gerust bij komen zitten, op zo’n oud aftands stoeltje, met idd een glaasje van die zachte wijn, een flinke dosis gebabbel en gelach, tot zonsondergang, ja…
    expressief fotoke.

    @Kris: misschien kunnen we de bewoners overhalen om wat stoeltjes buiten te zetten… Ik zorg dan wel voor een fleske.
    Of ,wat denk je van een blogdrink in Carpentras of Isle sur la Sorgue?

  5. april 29, 2008 om 10:53 pm

    Zeer mooi, kan niet geloven dat dat te vinden is in Leuven.

    @Joke: toch, toch! Maar ik ben wel drie keer moeten terug gaan vooraleer het licht min of meer naar mijn goesting was en dan heb ik er nog een beetje moeten aan werken!

  6. april 30, 2008 om 10:07 pm

    Maar wel een heel leuk Leuven! En dat net scheve vind ik leuk!

  7. mei 1, 2008 om 8:19 am

    Leuke sfeerfoto, heerlijke kleuren! Prachtig….

  8. mei 1, 2008 om 10:17 am

    Had je er een Franse naam op geplakt:
    ik had je geloofd!

  9. mei 2, 2008 om 2:14 pm

    Hmmm…helaas? Misschien…maar misschien ook niet. We hebben meer van deze huizen nodig…laat het rustieke zegevieren 😛 !

  10. mei 3, 2008 om 10:31 pm

    Dit is een hele mooie, doet me denken aan mijn studietijd in Tilburg, makkers van me gingen naar Leuven om de studentenrelletjes (zestiger jaren!) te “bekijken”, en kwamen gehavend door wapenstokken weer thuis. Een van hen is later rechter geworden aan een hoge rechjtbank in Amsterdam :). Ik woonde zelf in zo’n huis en had ook een laken voor mijn raam want een gordijn vond ik te duur. Martine kun je mij het omweggetje leren om foto’s te posten, ik zie hier zoveel aanverwante fotomaniakken dat ik het spijtig vind om deze blog te verlaten.

  11. mei 27, 2008 om 11:40 pm

    Je zei ooit tegen me een “Provence-reeks” te willen maken … maar dan in Leuven. Dit beeld is absoluut weerhouden !


Geef een reactie

de tuin van de rector

vaartkom_weerspiegeld_website
april 2008
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Flickr Photos


